torsdag 30 december 2010

Ookami Kakushi

Blev lite intresserad av en annan anime av Peach-Pit då jag gillade konceptet för Rozen Maiden så kollade upp lite andra animeer som dom varit med och gjort. Hittade då Ookami Kakushi som verkade intressant och lite min typ av serie. Har precis börjat kolla på den och hoppas att den är bra.

Serien handlar om en kille som flyttat till en ny stad och han börjar en ny skola. Han och hanns pappa flyttade dit för hanns pappa var intresserad av legender ifrån denna stad. Redan första dagen i den nyay staden hoppar en tjej på honom och vill vara hanns vän, han tycker att hon är lite underlig.. Desto längre tid han bor i staden ju fler konstiga händelser och konstiga personer träffar han... Och vad är det som händer med de elever som plötsligt försvinner med förklaringen att dom "flyttar"..?

Det återstår att se hur denna serie fortsätter att utspela sig. Jag hoppas på att den fortsätter att vara lika bra som den verkar.. Men tyvärr har jag hört annat.. Några har sagt till mig att den ska vara bra i början och sen bli sämre.. Men låt oss hoppas att så inte är fallet ^-^

Rating: 5.56 på AniDB
Kategori: Seinen, Dark Fantasy, Sudden girlfriend appearence, Horror
Grund: Visuell novell
Av: Peach-Pit och Ryuukishi07

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar